2009 - året jag vann på Triss

0kommentarer

Ja så var året 2009 snart till sin ända och kanske är det dags att göra en liten summering. Vad har egentligen hänt det här året?

1. Har slutat på två jobb.

2. Har fått två jobb.

3. Har inte tagit en enda högskolepoäng, vilket kan vara första året sedan 1998.

4. Har lärt känna ännu en underbar liten systerson, han föddes förvisso 2008 men de 13 dagarna han fanns av det året kanske inte förmedlade så himla mycket (ur mostersynvinkel).

5. Har spenderat ca 300:- på egen sjukvård i form av en dubbelsidig lugninflammation och cirka 3000:- på Gunnars urinvägsproblem och då är han ändå en försäkrad kisse.

6. Har haft det riiiiiiktigt dött på karlfronten, å nu menar jag riktigt dött. Träffade en kille i våras i nån vecka som inte kändes så intressant för min del, träffade en annan nån vecka i höstas där tydligen inte jag kändes så intressant för hans del - man ger och man tar! ( http://asomianna.blogg.se/2009/may/ )

7. Har köpt sex par skor... tror jag... kan vara nån till.

8. Har köpt och sålt en bil.

9. Har prutat på en vara för kanske första gången i mitt liv och det gick riktigt bra (http://asomianna.blogg.se/2009/august/jag-gjorde-det.html)

10. Har fyllt 30! En underbar dag och en helt fantastisk kväll med underbara vänner. Jag har sagt till någon av dem att den absolut största presenten av dem alla var att alla kom och att alla såg ut att ha roligt (om det inte bara såg ut så genom min rosasuddiga blick).

11. Ja å så fick jag en Triss av mamma och pappa för någon dag sedan som jag vann på - 75 kronor - jag köpte nya lotter för pengarna och vann inget.

Nu får vi väl se vad 2010 har att erbjuda. Jag har sagt att detta ska bli mitt år! Vi får väl se... jag ska i alla fall börja året med att vara ledig i 27 dagar och sedan starta mitt nya jobb.

Kommentera

Publiceras ej