Ica håller koll på mig!

0kommentarer

Idag är det måndag och på onsdag ska jag kämpa mig tillbaka till jobbet igen efter att ha varit hemma sedan i tisdags helt däckad i lunginflammation och öroninflammation. Jag hade någon sjuk (!) förhoppning om att jag under dessa dagar skulle ge mig tid att fixa årsredovisningen för mitt god mans-uppdrag som ska vara inlämnat nu i dagarna eller kanske börjat läsa och skriva på den ganska stora uppgiften i kursen sociologins klassiker som också den ska vara klar nu, eller för en vecka sedan... men icke sa Nicke!!! Jag har inte gjort ett skit - naaadaaa!!!

Varför kan man fråga sig, vad har jag gjort då? Sovit, sovit, tagit min medicin, sovit, gått på toaletten, sovit, spelat Sims i nån timme och sedan sovit ännu mer. En dag vaknade jag klockan halv tre på förmiddagen och då hade jag gått å lagt mig runt tio-halv elva på kvällen innan. Jag är helt slut, det känns som att min kropp tar igen flera år av sömn men det sjuka är att jag sover inte speciellt dåligt annars heller. Äter dåligt gör jag så man kunde tro att kroppen borde ta igen där istället men det har blivit tvärtom, jag är inte hungrig alls. Äter lite "frukost" vid tvåtiden på dagen och sen nyponsoppa på kvällen, tillsammans med några hinkar te är det vad som går i. Misstänker lite smått att grunden till att jag har så jäkla dåligt imunförsvar är att jag äter så dåligt, men det är lättare sagt än gjort att göra nått åt det. Dessutom blir man tjock som fan av att äta så här illa...

Men på tal om mat fick jag idag en rolig reklamgrej, eller roligt och roligt men jag tyckte att det var komiskt. Jag fick nämligen rabatt på de varor som Ica-datorerna har snappat upp att jag handlar mest, min rabatt gäller sålunda: mozzarella, kryddad korv, frysta matpajer, bakplåtspapper och glass. Där ser man - busted! 

Kommentera

Publiceras ej