Livet förändrar en!

0kommentarer

Skrev ikväll ett sms till min vän, det löd: Om någon för 5-6 år sedan hade sett in i framtiden och berättat för mig då vad jag gör nu vet jag inte om jag hade skrattat eller gråtig. Jag är ute denna lönelördag och går, inte i stiletter med vin i magen på väg till förfest utan i full mysbyxe/mössa-mundering med en stegräknare och eget kram på 90 minuter. Livet förändrar en!

Eller rättare sagt får man se till att förändra livet. Jag har kört det här sättet nu i 29 år och vissa delar har visat sig vara framgångsrika och bra, andra inte... det är de andra som det är dags att göra något åt. Samtidigt så är man den man är, visst kan man förändra ytliga delar av en människa men inte dess grund. Jag har vissa uppfattningar om livet och dess innehåll som inte kommer att förändras bara för att jag klipper mig, kämpar för att få bort alltför mycket runda former på kroppen eller kanske äntligen lyckas sluta röka för alltid. Jag är den jag är - vem skulle jag annars vara!




Denna bild är från en promenad förra veckan och om jag hade tillgång till annat än en mobilkamera och kanske lite fotokunskaper fanns där potential för riktigt vackra bilder. Det är skönt att gå, det är skönt att känna den friska luften strömma genom lungorna. Så nu när jag känner hur värmen försiktigt tar sig tillbaka i benen och höfterna ber om en varsam stretchning känns det skönt att se mina röda kinder i spegeln och känna mig rätt bra.

Kommentera

Publiceras ej