Lite roligare, lite lättare, lite mer kärleksfylld.

1kommentarer

Ibland kommer de, där stunderna som gör ens liv lite roligare, lite lättare, lite mer kärleksfylld.

Lite mer kärleksfyllt: Igår spenderade jag dagen tillsammans med den äldre systersonen (nu får man ju börja precisera sig), vi lekte, åkte skidor och snowracer (han åkte - jag drog, inte tvärtom), åt och myste hela dagen. Det är så himla roligt att spendera tid med honom och jag är såklart medveten om att det inte är lika roligt men samtidigt ännu roligare när man gör det hela tiden. Allt på ett annat sätt. Men för mig som har känslan på deltid så uppskattar jag verkligen de dagar jag spenderar tillsammans med Albin.


Lite lättare: Samtidigt som jag spenderade tiden med pojken fixade min duktiga svåger min bil - JA!!! Han lagade avgassystemet, som inte var trasigt, det satt bara inte ihop som det skulle. Dessutom fixade han lite värme i bilen, om än tillfälligt, så när jag sedan for hem och bilen spann som en katt kände jag mig så enormt lättad, glad och tacksam.


Lite roligare, men en aningen ofräscht så är du känslig får du skylla dig själv om du läser min blogg: Gunnar är ju fortfarande en liten kattunge och har inte riktigt lärt sig ännu vad som är bra ställen att leka på och vad som inte är det. Igårkväll hade jag precis rest mig från toalettstolen efter att ha... ja pinkat och precis när jag vänder mig om för att spola ser jag hur katten druttar ner i stolen. Fort som attan kravlar han sig ur stolen med toalettpapper som fastnat i baktassarna. Jag håller på att skratta ihjäl mig när jag ser honom springa iväg samtidigt som han skvätter med tassarna, springer ikapp honom och badar honom ren, samtidigt som jag skrattar så magen värker. Så Gunnars första bad kom naturligt - idag rengjordes även resten av lägenheten och dess golv.  

1 kommentarer

monkan

19 Jan 2009 11:59

så skedde även min katts första bad:)

Kommentera

Publiceras ej