Fisk?

0kommentarer


Detta är minst sagt lite ironiskt men för någon dag sedan gjorde en gammal klasskompis ett quiz på facebook om vilket som skulle vara hennes stjärntecken och fick till svaret våg (hon är tvilling) och jag kommenterade det hela med att vågen ju är det bästa komplementet till tvillingen, att han eller hon är den som kan uppväga de olika personligheterna en tvilling kan besitta. Så provade jag själv att göra testet och blev lite förvånad när skorpionen inte uppenbarade sig. Men så läste jag svaret:

Ditt sanna stjärntecken är Fiskarna. Du är en känslig och drömmande människa. Du lever i fantasins värld som flykt från verkligheten. Du känner dig som ett offer och låter folk köra med dig allt för ofta. Sätt ner foten i backen och låt andra veta vad du vill och var inte rädd att säga nej. Då kommer du att märka att verkligheten inte är så ond som du trott.

Kanske är det nog så att personer i fråga som formulerat detta quiz inte riktigt fått till det, kanske? Fisken sägs nämligen vara det stjärntecken som liksom vågen i förhållande till tvillingen, är den bästa för skorpionen. Och i alla böcker om stjärntecken kan man läsa om hur fiskar och skorpioner kompletterar varandra.

Jag är väldigt mycket skorpion - läs om en skorpa och du kan se en bild på mig! Men så läste jag återigen texten om "Fisken Anna" och insåg till min fasa att det stämde ju rätt bra det med.

Kommentera

Publiceras ej