I'm a loooooooser!

0kommentarer

För ett tag sedan gjorde jag ett sånt där quiz på Facebook huruvida jag är ämnad att vara singel eller i ett förhållande och fick detta till svar:

"Du klarar inget av dom!

Du är totalt värdelös och klarar inte av att ha ett förhållande, för då kan du inte vara med dina kompisar! och du klarar inte av att vara singel, för då får du aldrig ligga... du är värdelös!"

Nu ska man såklart inte lägga ner någon större energi på en sak som denna och framförallt ska man väl inte sänka självförtroendet i en sådan skitsak... men...

Igår pratade jag med arbetskamrat på msn och han berättade att han skulle ta en fika med en tjej för att berätta för henne att han inte är intresserad, helt enkelt ta den där obekväma situationen och faktiskt göra det på ett snyggt sätt. Jag lider med honom men tycker ändå att det är så jäkla bra, tänk om alla kunde göra så. Tänk om vi kunde stryka de där klyshorna som egentligen bara är elaka, de där:
"Det är inte du, det är jag" - Allvarligt vilket skitsnack!
"Det är mycket på jobbet nu" - Är man intresserad finner man nog lite tid ändå ska du se.
"Du kan hitta någon bättre än mig" - Intressant egentligen

"Vi kan väl vara vänner" - Nej, jag behöver ingen ny kk


Hur svårt ska det egentligen vara att bara säga som det är? Är man inte intresserad så är man inte, kommer det inget pirr i magen så kommer det inte, det är inget man kan tvinga fram. Bara för att X inte är intresserad av Y betyder ju inte det att inte Z, D, M, Q och A kan vara det. Nä vi får helt enkelt ta till de stabila och omdiskuterbara (?!) sanningarna från Sex and the city och inse - "He´s not that in to you!!!"

Kommentera

Publiceras ej