Allademokraterna

0kommentarer

Är det inte ganska lustigt att de mest intoleranta och inskränkta politiska partierna är de med ordet demokrati i sitt partinamn? Ordet demokrati betyder folkstyre, alltså att folket har rätt till medbestämmande. Det betyder inte att alla ska få som de vill, men alla har rätt att vara med i beslutsfattandet.

Kristdemokraterna tror såklart på den demokratiska tanken, men du får inte vara avvikande. Dessa människor anser att homosexuella äktenskap är ett hot emot kärnfamiljen och även om jag här skulle vilja förklara det så kan jag inte, jag kan inte på något sätt förstå hur två människors kärlek till varandra skulle vara mindre värd för att de är av samma kön. Jag kan inte förstå varför dessa människor skulle vara sämre samhällsmedborgare, konsumhandlare, banktjänstemän, präster eller föräldrar. Hur kan den svenska kärnfamiljen skadas av att alla inte är itvingade den heteronormativa normen? Är det inte skadligare med människor som lever i en livslögn?

Sverigedemokraterna i sin tur verkar inte alls tro på den demokratiska tanken och du får fram för allt inte vara annorlunda. Dessa människor verkar på allvar tro att människors värde sitter i dess ursprung. Det är för mig lika obegripligt att nervärdera en människa på grund av dess hudfärg som... tja andragradsekvationer eller nått sånt där. Dessutom - hur skulle det ens finnas några människor i det här landet om det inte vore för invandring? Var och varannan människa kommer från tyskland på 1600-talet, men det kanske inte räknas (fattar noll!!!) Ungefär som att den lokala pizzabagaren är en schysst kille men alla andra kan sticka hem. Det finns ingen logik i detta, men det är väl just så det är med sverigedemokraterna - idiotiskt.

Nu kanske du tänker; men vänta nu, socialdemokraterna då? Nä, som den lilatonande sosse jag är kan jag säga att inte heller socialdemokraterna är för alla. Jag hade en klasskompis på gymnasiet som myntade det för mig oförglömliga citatet "För att en ska bli rik måste två bli fattiga". Sådana som han är inte socialdemokraterna till för!

Nä, det är nog dags att starta ett nytt politiskt parti - Allademokraterna. Precis som demokrati ska vara, allas rätt till medbestämmande, oavsett om du är hårdrockande superflata, designande rom, simmande brat, "supervanlig" hm-tjej, pensionerad lärare, kåldolmsälskande tv-tittare, glasögonbärande bagare eller helt enkelt bara en kattägande bloggare.

Kommentera

Publiceras ej