Ja - Nej

0kommentarer

Ja - en supergod hemmagjord passionssmoothie som belöning efter den 90 minuter långa städningen av min lägenhet.

Nej - den molande känslan av dåligt samvete över att jag inte tar tag i studierna som jag borde. Fattar inte varför jag är så lat, jag vill ju göra detta?

Ja - Bunkrade upp med kattmat igår och passade då på att köpa lite nya leksaker så nu ligger det små möss och bollar över hela lägenheten och två små vilda galningar rusar runt i 100, rätt underhållande kan jag lova.

Nej - På veckorna ringer min klocka antingen 6.15 eller 6.30 och sen snoozar jag oftast till 6.45 eller 7.00 vilket betyder att det är den tid som katterna har programerat in att det är dags att vakna, även på helgerna. Två av de nyinköpta mössen gömdes under min kudde kl 7.14 imorse för att den lilla katten skulle sluta leka med dem, men han hittade såklart annat att leka med. Jag drog täcket över huvudet och gav upp!

Ja - Enigmaskivan jag just nu lyssnar på, den är bara helt underbar. Minnena till den kanske inte är lika underbara men å andra sidan har de blivit en del av mig så de får hänga kvar.

Nej - Hörde en reklamsnutt om en skiva av någon Markus som sjöng; "Jag är en vampyr, jag suger och spyr". Om det nu skulle visa sig att jag hört fel, vilket jag verkligen hoppas kan jag bara glömma denna tanke, annars biter (!) den sig verkligen fast i mig, hur faaaaan kan man skriva en sån text? Undra hur många 16-åringa tjejer med rinnande smink som inte skulle kunna säga detsamma? För att inte tala om alla de som efteråt bara glömmer och ler. Kanske hans nästa låt heter så; "Glömmer och ler", det vet jag att många är bra på, själv är jag proffs. Det är nästan lustigt att skivan i fråga heter Markusevangeliet.

Ja - Har riktigt god mat i kylen som skall tillagas till ikväll, förhoppningsvis med sällskap

Nej - Sen blir det inte mycket god mat för mig inte!!!

Ja - Lyckas låta bli att röka nästan 100% när jag är hemma, på kvällar och helger. Går hur bra som helst och även om tillfälliga stunder av frestelse kommer är det inga större problem att låta bli.

Nej - Men på jobbet går det inte lika bra!

Ja - Såg en man i veckan, en sån där som man inte ser ofta direkt, som bara suger till sig ens blick. Det var inte så att han var en supersnygg tiopoängare, även om han såg bra ut i mina ögon, men han hade DET. Du vet, det!

Nej - Något ambivalent detta - idag är det mars, det betyder att våren är här och efter våren kommer sommaren, vilket såklart är helt underbart. Men på sommaren uppstår en situation jag inte alls är bekväm med och som jag vet att många med mig riktigt ogillar - män som går i bar överkropp inne i stan. Nu menar jag inte de som springer in på Statoil i bar överkropp efter att ha varit på stranden utan jag menar de som står där med sina håriga ryggar i bankomatkön, som lämnar svettfläckar på bänkarna och som står alldeles för nära dig i rulltrappan inne på Åhlens. Träffade en kille för ett tag sedan som tydligen var en av dessa och jag svarade helhjärtat och ärligt att jag skulle gått tio meter före eller efter honom i så fall och det stämmer. Antar att det är samma sorts killar som drar upp tröjan på krogen för att försöka impa med mer eller mindre magrutor (eller cirklar) eller tjejer som plutar med läpparna, trycker ihop brösten och tar korten i "rätt" vinkel.

Ja - eftesom man ska sluta på topp - jag mår mycket bättre idag, verkar nästan som om sjukan ger med sig =)

Kommentera

Publiceras ej