Vem behöver 425 liter cola?

0kommentarer

På tv kan man nu se reklam från L**l (vägrar göra reklam för ett företag jag av princip inte handlar på) där de säljer 12 liter cola, av annorlunda sort, för 36 kronor. Det betyder att en liter cola kostar 3 kronor. Vanlig mjölk kostar i snitt 6 kronor för en liter, det är alltså dubbelt så dyrt att dricka hälsosam dryck motför den sockerfyllda colan. Det är helt sjukt!!! Hur ska man kunna förvänta sig att människor med taskig ekonomi ska välja den dubbelt så dyra drycken, som dessutom oöppnad inte ens håller sig lika länge som den andra oöppnade drycken?

Jag räknade alldeles nyss mina småpengar av enkronor, femtioöringar och tior som sparas i en bautastor flaska, det blev 1276,50. För det får jag 425 liter cola eller 212 liter mjölk - hm... vad ska jag välja?

Kommentera

Publiceras ej