Glad punka

0kommentarer

Idag mötte jag ett typexempel av mänsklig tro på godhet, en mycket upplyftande känsla. Jag hade fått punka på cykeln och tog mig iväg till den lokala reparatören (som lagat cyklar sedan Hedenhös) för att ordna det hela. När jag ringde och frågade efter öppettiden sa han att det var fullt upp så jag tänkte att jag får hämta cykeln efter någon dag men misströstade inte så mycket över det. När jag så kom dit sade han: ”Jamen detta tar fem minuter, du får snart med dig den tillbaka”. Det var ju bara det att eftersom jag trodde att jag skulle hämta ut den senare så tog inte jag med mig några pengar. Jag sa att jag inte kunde betala nu men lovade såklart att komma tillbaka och göra det. Han bara log och sa att det inte var någon fara. Jag vet såklart att jag kommer att åka dit så fort jag bara slutat och ge honom de 150 kronor det kostade, men han vet inte det. Ibland blir man helt enkelt överraskat glad över människor.  

Kommentera

Publiceras ej