Tänk att de tar in småbebisar i skolbänkarna nu för tiden

0kommentarer

Jag har sedan länge accepterat att mina jämnåriga män har begynnande flikar och flint på sina huvuden, framförallt eftersom jag vet att om jag hade fötts till man hade jag varit en av dem. Men i helgen kom en ny pisksnärt i åldersnojan då jag såg en gammal bekant som i och för sig hade det mesta av sitt hår kvar men det var "färgat". Nej nej, jag menar inte någon henna-brun-mahogny-variant, jag menar naturligt färgat - ja men han hade helt enkelt blivit gråhårig. Jag är inte säker på om han är tre eller fyra åt äldre än mig men herreguuud, han borde ju vara 23 eller 24 år äldre än mig för att jag ska tycka att det är kul med att se honom som gråhårig.

För några dagar sedan frågade jag min mor: "Vad är värst, att du nästa gång du fyller jämt blir 60 eller att din dotter blir 40?" Vi var båda rörande överens om att min kommande (okej är det är ett tag kvar) nästa jämna födelsedag som 40 är värst. Men vad gör man... tiden går... låtsas skratta eller tro att du förstår!

Om två veckor börjar min systerson 6-års, hur han har kunnat bli snart 6 år på den tiden jag knappast åldrats med 2 är en av den vuxna människans stora gåtor.

Kommentera

Publiceras ej