Sex på semestern

0kommentarer

Ja så var semestern slut för denna gång! Eftersom det är lördag idag så antar jag att den sista semesterdagen var igår och på måndag är det dags att återvända till jobbet igen. Hur känns det då? Rätt bra faktiskt! Ska bli skönt att komma in i rutin igen. Fyra veckor är nog en alldeles lagom lång semester, har man kortare hinner man aldrig känna sig riktigt ledig och har man längre kan det kännas svårt att gå tillbaka till jobbet igen. Självklart handlar det om vilket jobb man har att återvända till. Men för just min del känns det som sagt rätt bra. Jag tycker även att jag har haft en innehållsrik semester. Jag har...

1) Farit på en spontan utomlandssemester. Min vän A ringde mig på onsdagen och frågade om vi skulle åka till Trondheim på fredagen, men eftersom jag skulle träffa någon på lördagen sa jag: Nje, men jag kan åka imorgon! Sagt och gjort, en liten hotellbokning senare och vi for iväg. Tog allt som kom i vår väg i sin egen takt, när det regnade körde vi, när vi var hungriga åt vi, när vi blev trötta sov vi, när det fanns en vacker utsikt stannade vi... och så åt och drack vi en massa gott. Kanske inte min billigaste spontansemester men mycket trevlig.

2) For på en planerad resa till Stockholm med två tjejkompisar. Gjorde den glasblåsning som jag fick av lillasyster i 30-årspresent, det gick fort men var roligt att göra och ca 1½ vecka senare kom min lilla skål på posten. Den är inget jag skulle se två gånger på i en butik, det syns helt enkelt att den inte är gjord av proffs - den är ju gjord av mig och det är rätt kul.
Sedan for vi på Barkarby outlet vilket var en besvikelse, även om jag inte riktigt vet vad jag hade förväntat mig så var det i alla fall inte mycket att vare sig se eller handla i. Köpte ett par Björn Borg-trosor som gick sönder första gången jag satt på mig dem (vilket även hände V som köpte likadana) - skitkvalité. Men sedan for vi in mot stan och hamnade på något sätt i en liten konstig butik på Kungsholmen och där hittade jag den perfekta skärmen till en taklampa (har nu bott 3 år i min lägenhet utan taklampa i vardagsrummet eftersom jag inte velat sätta upp något jag inte vill ha utan väntat på det jag vill ha - annars brukar det där "provisoriska" ha en tendens att bli kvar) och dessutom för ett superbilligt pris - jordens fynd.
Även denna resa innehöll en massa god mat och dryck och blev inte heller den speciellt billig men däremot trevlig.

3) Har haft min obligatoriska sommarförkylning. Jamen självklart! Vad vore en sommar utan snorig näsa, wiskeyröst och hostande fram till vomering?

4) Har i alla fall gjort två av de 48 000 hemmauppgifter som behövs göras, har till exempal fått hjälp att fixa min nya dator och sedan lagt in alla siffor i kontosammanställningen jag så ambitiöst för varje månad (fast nu betade jag istället av jan - juli) och idag har jag städat, fast nu slutade ju i och för sig semestern igår så det kanske inte räknas.

5) Har haft en stranddag, eller en halv i alla fall, då jag drog med mig min bakfulla syster på stranden med svåger och barn och hela fadderullan. Jag och äldsta systersonen spelade nån form av strandtennis tills jag var helt slut (för att få honom slut får slita ut ungefär fem 30-åringar till) och sedan brottades vi i vattnet. Så det var inget pjoskigt känna-på-vattnet-med-tårna-badande här inte utan nu snackar vi i med huvudet och plaska runt som en säl.

6) Har läst tre böcker. En gammal klassiker; 1984 samt en ny och en gammal Marian Keyes. Jag är en riktig periodare när det gäller läsning och våren har varit en ickeperiod så dessa tre ökade upp årssnittet avsevärt.

Ja å så har jag såklart haft en massa underbar jag-tid men dessa sex uppräkningar får räcka som något slags bevis på att jag förfogat mina fyra veckor på ett för mig alldeles perfekt sätt. Nu ska jag in i duschen och få bort dammsugarsvetten och sedan fara och handla ingridienser till den paj jag ska göra för att bjuda på imorgon när det vankas kräftor och sedan drakbåtsfestival - sommarens enklaste och roligaste helg. Och sedan blir det till att ta några billiga veckor.

Kommentera

Publiceras ej