Hellre vakna upp med plånbok och utan huvudvärk än tvärtom

0kommentarer

Jag har festat sedan jag var 13½ år, det är tragiskt men sant och under alla dessa år har jag aldrig supit bort någonting överhuvudtaget. Jag minns till och med att jag glömde en skjorta hos en kille på någon fest i tonåren och hämtade den dagen efter (då det var pappas skjorta) men det är det enda. Men så igår tappade jag det näst värsta man kan tappa - plånboken (då det allra värsta torde vara mobiltelefonen). Det är så jävla surt att jag alltid annars bara brukar ha med mig leg, visakort och lite kontanter när jag ska ut men hade igår, av någon outgrundlig anledning, hela plånboken med mig och nu är ALLT borta. Körkort, Visa, Mastercard, tjänsteleg från Kriminalvården, Ica-kort, busskort, ett halvt häfte rikskuponger, träningskort, Medmera, Preem, bibliotekskort, H&M... ja jag kan fortsätta länge till.

Så med en tung huvudvärk fick jag spendera förmiddagen med att ringa Polis och banker. Efter att jag kommit in i ett kördugligt stadie for jag förbi stället där gårdagens öltält befann sig, de höll på att packa ihop och med en försiktig förhoppning frågade jag om de hade hittat en plånbok och det hade de - men inte min. Fick veta att om den kommer tillrätta lämnas den till polisen och eftersom en förlustanmälan nu finns kommer jag i så fall att få tillbaka den, men det är ju under förutsättning att den kommer tillbaka. Man kan väl inte annat än hoppas. Ifall någon jävel stal den kan jag hånleendes säga att det förutom det halva häftet rikskuponger fanns 7kronor i kontanter och att alla kort nu är spärrade. Men faaaaaan vad irriterad jag är just nu!

Kommentera

Publiceras ej