Egoistisk glädje är också glädje

0kommentarer

Kan börja med att berätta att mitt lilla sociala experiment att samla in pengar till välgörenhet gav en god respons och i slutändan kunde jag gå med ett presentkort på 250:- till café SlinkIn i Sundsvall, en mötesplats och på många sätt värmande ställe för stadens hemlösa (som är många fler än du tror). Jag blev mottagen en varm kram och stor tacksamhet och det kändes jättebra. Så tack alla ni som var med och bidrog!!

Man brukar säga att det finns en viss egoism i varje god gärning och på något sätt kan jag säga att det är sant. I och med att man gör något för någon annan blir man även själv lite glad och i slutändan bidrar man till sin egen glädje genom att glädja andra - tål att tänkas på.

Det finns såklart även annat - och andra - som gör en glad. Som en ny bekantskap jag träffat, han gör mig glad. Såklart även förvirrad, nyfiken, blyg, fundersam, varm, exalterad...

Kommentera

Publiceras ej