Sur då!

0kommentarer

För någon dag sedan fick jag kommentaren att min blogg var ”sur och bara gnällde på män” så jag frågade min kära syster om även hon upplever den så. ”Nä du klagar ju på allt!” var hennes spontana svar och på något konstigt sätt gjorde det mig lite glad. Jag frågade mig själv:


* Vill jag vara en sådan som skriver vad någon B-kändis hade på sig på senaste överlever-en-vecka-på-bio-och-sedan-direkt-i-reakorgen-på-Coop-filmen?

* Vill jag skriva om tapeter i andras hem eller visa min sucktan efter ett stilrent/mysigt/blandat modern och gammelrustigt hem som jag i alla fall inte har pengar eller utrymme för att förverkliga?

* Vill jag ge en dagboksvariant över vad mina katter roar sig med dagligen – javisst kan jag det, men du kommer att ångra att du klickade in på denna sida.


Eller…


* Vill jag helt enkelt bara dela med mig av vad det är som snurrar i mitt huvud? Hm... Jo det var ju det som var tanken. Jag delar med mig av mig – personlig men inte privat!

* Tycker jag att det finns en jäkla massa man ska reagera och visa sin åsikt kring? Ja, vi kommer aldrig att få bort idioter som skaffar sommarkatt och alla de andra om ingen reagerar. Och min fjuttiga lilla blogg gör kanske inga stora förändringar men… ja du läser den ju just nu så uppenbarligen påverkar den någon.


Men bara för att blidka mina manliga läsare en aning (om ni nu inte orkar gå bak i historiken och se att det väl finns en massa bra saker sagda om män här och var) kan jag ju lägga in att det finns lika många kvinnliga idioter som manliga, oftast bara på andra sätt. Och det finns en massa underbara män och fantastiska manliga egenskaper.  


* Jag älskar män som sjunger för mig, det har jag gjort ända sedan första kärleken med nyfunnen målbrottsstämma klämde i med When a man loves a woman på telefon.

* Jag tycker om att män har en förmåga att få mig stor och liten samtidigt. Mitt inre fylls upp och blir gigantiskt i närheten av en god man samtidigt som jag kan få vara liten, få lägga huvudet mot hans hjärta.

* Jag tycker om era stora manshänder och håriga tår. Jag har svårt att se mig själv med en kort, smal och feminin kille då jag tokgillar era manliga hårda axlar, skäggstubb och blick.

* Jag kan i min familj se den fantastiska manliga omhändertagande sidan, som inte alls är förbehållen kvinnor, där männen i familjen tar hand om sina egna. Som glädjer och bekymrar sig med sin närhet.

* Män uppskattar ofta mina skämt mer än vad kvinnor gör… men de är sämre på att läsa mellan raderna.

Kommentera

Publiceras ej