Det sjuka landet

0kommentarer

Uppenbart har hela svenska folkets drabbats av en smittande sjukdom – Idolfeber. Så jag tänkte att va fasiken jag ger det en chans! Men efter att ha sett ett flertal inzoomningar på en 17-18årings skrev, en rätt bra tjej som förmodligen aldrig kommer att vinna eftersom hon saknar det kommersiella utseendet, en idiot som inte kunde uttala ens hälften av orden i den sång han försökte sjunga och en jury som tar sig själva på större allvar än den tävling de är en betydande del av så stängde jag av tvn och fortsatte läsa en bok istället. Jävla skitprogram!!!

 

Imorgon ska jag på hockey med en god vän, tänkte jag skulle bjuda honom på middag innan och frågade därför vilken tid det börjar, kl 21. Är du säker frågade jag eftersom det lät lite senare än vad hockeyn brukar börja. ”Det är Idolanpassat” svarade han och jag känner att jag faktiskt inte vet om han skämtade eller inte men fasar för att det kanske är sant. Där går min gräns, nu får det fan vara nog! Men nu ska man istället bombaderas av otaliga ointressanta tidningsrubriker om nobody´s i flera månader… suck!

Kommentera

Publiceras ej