31 augusti 2011

0kommentarer

5:45 Klockan ringer, jag sprätter till, kollar på klockan och snoozar

 

5:52 Klockan ringer, jag snoozar

 

5:59 Klockan ringer, jag hör låten Only you och börjar fundera på varför man döper ett band till Flying Pickets? Sedan kommer jag på att det var ju ändå Yazoo som gjorde den först och så var den saken ur världen. Snoozar igen

 

6:06 Klockan ringer, jag funderar på varför jag ställde klockan så tidigt och snoozar

 

6:13 Klockan ringer, jag kom på varför jag ställde klockan så tidigt och flyger upp ur sängen, sliter åt mig träningskläder, packar ner vanliga kläder i väskan, borstar tänderna, skiter i hur håret ser ut, ger katterna mat, glömmer säkert något jag borde komma ihåg och ger mig av.

 

6:23 Cyklar till gymmet

 

6:35 Kliver in i träningslokalen för ett pass body pump, tar fram stång, hantlar och det jag behöver, sätter mig ner på stepbrädan och funderar på varför det är så tomt i lokalen. Hör att en skiva med hack sitter i cd-spelaren, lägger huvudet lite i handen och blundar tre sekunder innan jag hör en morgonpigg stämma; ”Gomorron!!! Det verkar bara bli du och jag” säger rösten. Tydligen har andra bokat sig men inte kommit. Hon frågar om jag vill köra ändå och nu har jag ju tagit mig hit, så det är väl lika bra även om jag inte direkt ser fram emot ett ensamt body pump-pass med instruktören. Men det kommer tre tappra själar till och vi kör igång.

 

7:35 Passet är över, lite för sent och jag känner att det kommer att bli stressigt.

 

7:37 Slänger mig in i duschen, gör det man gör där och tar sedan fram väskan med kläder för dagen. Ops!! Jag tog med mig fel jeans, de jeans som nu fanns i mina händer var inte de jag planerat att ha på mig och dessutom ett par jag inte fått på mig de senaste månaderna. Men ni ska tro att universum banne mig belönar dem som plågar sig iväg på morgonträning – jeansen sitter som de ska!!

 

8:05 Kommer in på jobbet, hinner slå på datorn men inte se några mail

 

8:10 Morgonmöte där jag får veta att jag är gruppledare för en grupp som ska diskutera medarbetarpolicy klockan 8:30, enligt det mail vi fått tidigare på morgonen. Skyndar mig att boka ett grupprum och skickar iväg ett meddelande till berörda var vi ska vara.

 

8:30 Gruppdiskussionen startar och jag känner att kroppen skriker efter näring.

 

8:45 Vi pausar för morgonfika

 

9:00 Gruppdiskussionen fortsätter…

 

10:35 Återgår till kontoret för att förhoppningsvis försöka hinna med åtminstone lite av det jag hade tänkt göra denna morgon.

 

 

11:35 Kom på att jag glömt bort att jag har tidig lunch idag, går å lunchar

 

12:20 Skriver detta blogginlägg…

 

Nu har jag telefontid 12:30-14:30 och sedan ska jag försöka hinna med det jag inte hann när jag skulle försöka hinna med det jag skulle ha gjort imorse…

Kommentera

Publiceras ej