Det är en jäkla skillnad på pojkvän och pojkvän

0kommentarer

I lördags var jag tillsammans med min killkompis A på en marknad.

*Parantes* Killkompis är såklart ett mycket bättre ord än pojkvän eftersom det inte lämnar några frågetecken, men ordet pojkvän ger en mycket fyndigare rubrik. *Slut parantes*

Vi gick förbi ett stånd där de sålda sängkläder och jag som för tillfället är på jakt efter just nya fina sängkläder fastnade såklart vid detta stånd. Jag hittade ett par med lapptäcktemönster som var jättefina och bestämde mig för att köpa dem. Medan jag pratade med försäljaren sade A om ett par andra att de var också fina och jag svarade: "Ja det var de men jag vill ha de här!" Inget konstigt med den kommentaren med tanke på att vi vet att vi är vänner och inget annat men försäljaren som såg en kvinna och en man i 30årsåldern som gick tillsammans och köpte sängkläder kollade lite underligt på mig. Bara en liten stund senare skulle jag betala och A hade gått en bit iväg, försäljaren tog betalt och sade sedan till mig, med en lite sådär småflörtig blick; "Nu när du fått bestämma sängkläderna kanske han får bestämma kläder i sängen". Jag kunde inte annat än skratta (inombords).

Kommentera

Publiceras ej