Same same but different

0kommentarer

Idag fick jag en riktigt slänga av likheter och olikheter mellan generationer. Snart 7-åriga systersonen fick en mobiltelefon för ett tag sedan (tänk dig basic, ringa och sms that´s it, den din morfar har är ett tekniskt underverk i jämförelse), för att föräldrarna ska kunna ringa hem honom när han är ute och cyklar (på min tid ställde de sig på bron och skrek men det här funkar nog det med) och idag ringde han mig. Jag svarade såklart och hörde då:

*brus* fniss blodet droppar blode.... hihihi *klick*

Jajamen - min systerson busringde mig. Jag kunde inte annat än att skratta åt det hela, främst för att det var med samma lekfulla busighet som jag själv sa samma ord när jag busringde för en sådär 25 år sedan. Men framförallt skrattade jag åt vilken tur man hade att man växte upp när man gjorde. På min tid fanns det nämligen inga nummerpresentationer!

Kommentera

Publiceras ej