Vem som vet mest

0kommentarer

För ett tag sedan spenderade jag några dagar hemma hos mor och far tillsammans med syster och systersönerna och då hela familjen älskar sällskapsspel (utom moder egentligen men hon hänger på) blev det en liten runda Mini-Mig. Äldsta systersonen på 6½ år spelade tillsammans med pappa/morfar och vi körde på, det var vuxenfrågor men det stoppade inte pojken från att leda sitt lag till vinst. Allra bäst var när syster läser frågan för systersonen-pappa/morfar-laget: "Fortsätt sångtexten av Nanne Grönvall; Håll om mig..." och medan pappa/morfar sitter som ett frågetecken brister pojken ut i sång... Släpp inte taget om mig, är som förhäxad av dig, och jag vill ha dig, kom och håll om mig nu. Det bara är så - den ungen rockar!!!

Kanske beror detta på att 1. Min syster är drottningarnas drottning av sångtexter, hon kan bannemig allt och det har oundvikligen smittat av sig och 2. När andra barn kan introsången till Bolibompa kan denna pojke introt till Vem vet mest.


Kommentera

Publiceras ej