Nu va jag sån där igen...

0kommentarer

... en jobbig en...

Jag har hemtelefon - jag har även tjocktv, vhs och en kasettbandspelare i bilen så kom inte och snacka teknik-man-måste-ha-skiten med mig - och även om det inte är något jag känner att jag behöver så låter jag den vara kvar, mest eftersom den ingår i bredbandspriset. Det är till 99% försäljare som ringer på hemtelefonen. Ofta låter jag den bara ringa, ibland kan den ligga i några månader utan att jag byter batteri, och ibland kan jag svara när det ringer. Ikväll gjorde jag det, svarade!

- Ja det är Anna
- Är det Anna N***** jag pratar med?
- Ja!
- Men va bra Anna, jag ringer från piiiiiiiiiiiiiiiip och det är super att jag fick tag på dig
- Jaha
- Jag ringer angående din premiepension.
- Suck
- Anna vet du om att du betalar in flera tusen kronor varje år till din premiepension
- Ja
- Det du kan se i det orangea kuvertet som kommer hem till dig
- Jo jag vet
- Mmm många har inte så bra koll på vad det innebär med premiepensionen men ändå betalar de flesta in mellan fem och tio tusen kronor per år till sin premiepension
- Jo jag har koll på det där
- Och det är då pengar som ofta tappar i värde på grund av att man inte agerar kring sin premiepension på bästa sätt. Och det är ju såklart viktigt att man har koll på sin premiepension så att den ska växa och ge riktigt mycket pengar när det är dags för din pension Anna. Nu finns det en massa olika fonder att välja på och det är inte alltid det lättaste att veta vilken som passar just dig Anna. Vi på piiiiiiip tycker att det ska vara lätt och bill....
- Vet du vad, min sambo är fondförvaltare så vi har väääldigt bra koll på det där
- Jaha, ja då antar jag att han hjälper dig med detta
- Ja det gör hon
- Eh... jaha... ja men lycka till med det då... eh... å allt
- Tack tack
- Å ha en trevlig helg
- Tack detsamma
- Hee hej hej


Ja jag vet att jag är en ond människa men ibland kan jag bara inte rå för det! Nä, jag har ingen sambo som är fonförvaltare och inte är jag lesbisk heller. Men med alternativen att ilsket kasta på luren som många andra gör, eller känna sig tvungen att binda upp sig på något man inte vill ha, så kändes det bättre att lite oskyldigt få tillfälle att bråka lite med någons sinnesvärld.

Å vem kan det skada att det nu någonstans sitter en studerande som drygar ut CSN-lånet med extrainkomsten från några timmar på call center-företaget och runkar på en toalett, med tanken om två kvinnor som leker rollspelet banktjänstekvinnan och kunden? Vem vet, i hans fantasi kanske ordningsvakten får vara med och leka.

Kommentera

Publiceras ej