Värme från en filt är en helt annan sak

0kommentarer

Som för alla andra går mitt liv upp och ner, liksom mitt singelliv. Vissa dagar är underbara, vissa är som den igår...

Jag stod på centralstationen i Stockholm och väntade på det tåg som skulle ta mig och min grupp hem till våra vanliga liv igen. Hemlängtan var stor för oss alla, man kunde ta på ivern att få komma hem till sina nära och kära. När jag stod där och småpratade med mina kollegor, försvann jag stundtals in i min egen värld och nynnade lite på en strof jag brukar nynna på när jag befinner mig i den känslan.

Känslan av kall tomhet.

Jag önskade i den stunden inget annat än någon som höll om mig. Att få komma hem och lägga mig i någons trygga famn. Någon som strök mig över kinden, kysste mig i pannan och bara lät mig uppfyllas av dess värme.

Kommentera

Publiceras ej