Allt går upp i rök

0kommentarer

Ryggen smärtar så att jag har svårt att göra vardagliga saker - läkaren ordinerar: sluta rök.

Mina ben värker så mycket när jag går att det efter fem minuters promenad känns som de ska sprängas - läkaren ordinerar: sluta rök.

Ett annat problem med mina ben är att det rycker och krampar i dem när jag ska sova och den enda lösningen på det brukar vara att sova på mage. Har haft problemet sedan 11-årsåldern men det har blivit värre det senaste halvåret - läkaren ordinerar: sluta rök och sluta dricka kaffe.
 
Jag vet att kravet på att sluta röka är stort och jag vet även att de fysiska vinningarna av att sluta är stora. Men likaväl som wiskey och eter inte botar allt tror jag inte heller att min kommande tid som icke-rökare kommer att göra mig sprudlande frisk i alla hänseenden och det borde heller inte läkaren göra. Att mina ben sitter ihop med min rygg kan jag fråga min 4-åriga systerson om så det känns allt annat än roligt att bli avfärdad som en dum hypokondrikter när man väl kämpar emot sina farhågor och faktiskt tar kontakt med, ja till och med tjatar sig till, en läkare.
 
En läkare som föresten fick svar om min icke kommande tid hos ortopeden för över en månad sedan men tydligen valde bort att informera mig om det.
 
 

Kommentera

Publiceras ej