Graduation goggles

0kommentarer

Första jobbdagen efter semestern - 28 dagar kvar på denna arbetsplats. Ja det är ju så, jag har ju sagt upp mig och ska från och med 19 augusti arbeta som något helt annat, på en helt annan arbetsplats med helt andra kollegor, frågor och arbetsuppgifter. Så nu kommer de, Graduation goggles. Det vill säga det där skimrande suddet framför ens ögon som gör att man inte riktigt ser klart längre, att det man tidigare tydligt såg som det dåliga helt plötsligt inte längre framstår så illa. Man börjar smått betvivla sitt beslut om att genomföra den ändring man planerat och tänker igenom syftet och viljan med att avluta det man har, det man vet vad man har.

Men! Förtrösta icke kära läsare, jag vet att graduation goggles inte är att lita på. Som en trogen följare av HIMYM (How I met your mother för lekmannen) vet jag sanningen och lägger min tillit i Robin Scherbatskys kloka ord: The point is you can´t trust graduation goggles. They are just as misleading as beer goggles, bridesmaid goggles ant that´s just a bulky outdated cell phone in his front pocket goggles.

Så jag torkar mina glasögon, slänger ännu fler mail om systemet som inte fungerar och tänker att nu är det 27½ dag kvar.

HIMYM,

Kommentera

Publiceras ej