Just nu är ett perfekt läge...

0kommentarer

... att hålla sig för skratt. Ja jag skulle vilja säga att det till och med går förbaskat bra. Varav denna surhet må du då kanske tänka, och det ska jag säga dig, att glädje finnes... eller kanske... nån dag i framtiden kanske jag kan se tillbaka och tänka på något positivt med detta, som att jag slapp bona parketten eller så... men inte just nu.

I slutet på förra veckan ringde min mäklare och sa att det var kallt i lägenheten och att det skvalade i ett av elementen. Då de nyligen har utfört dräneringsarbete kring lägenhetshuset kan detta vara en anledning och jag sa att jag skulle åka dit och lufta elementen efter att ha pratat med ordförande i föreningen. Lyckligtvis hann jag inte göra detta på lördagen som det var tänkt utan for dit på söndagskvällen. Men elementet i fråga ville inte luftas, det ville efter att jag försökt öppna en ventil som inte rörde sig åt något håll, varken bjuda på luft eller vatten. Jag luftade ur de andra elementen och for sedan hem. Skickade ett meddelande till ordföranden på måndagsmorgonen och sa att det inte gick så bra och bad honom kolla upp det hela. Cirka en timme senare ringer han och berättar att det har bildats en vattenbassäng i mitt vardagsrum och att parkettgolvet leker flottbåtar. Det hade när han kom in i lägenheten sprutat vatten ur elementet, och kan då ha gjort det i uppe mot 12 timmar. Men jippi fucking jej!!  
 
 
Men så imorse stod vi där, jag och sambon och en besiktningsman från nått företag som mäter fuktskador och sånt och drog en lättnadens suck när det visade sig att det förhoppningsvis bara är ett rum som förstörts och att vi förhoppningsvis inte kommer att behöva riva tapeterna i det rummet (beroende på hur försiktiga hantverkarna är dvs). Så nu ska golvet rivas, betongen ska torkas, jag ska få mindre sammanbrott över hanteringen med försäkringsbolagen hit och dit och mitt i allt detta kommer vi tillbaka dit vi började - mäklaren.
 
Hur många veckor - månader - extra kommer det nu ta att få lägenheten såld?

Kommentera

Publiceras ej