Såld!

0kommentarer

Jag är kanske inte den som ska prata om shopping egentligen... eller föresten, man kanske ska vända på det, det kanske är det jag ska göra. Det har den senaste tiden blivit ganska mycket shopping, så pass till och med att jag och min shoppingbuddy har sagt att vi de närmaste månaderna bara ska köpa sådant vi "behöver". Vadav denna shoppinghysteri frågar du dig? Och den bittra och tråkiga sanningen är att både hon och jag den senaste tiden gått ifrån jobbet arga, bittra, ledsna, besvikna, förvånade... you name it.. och då löst våra känslor med shopping. Sunt? Nä förmodligen inte! Samhällsstimulerande? You bet!
 
Andra människor tar till alkohol säger jag bara.
 
Men vänta nu... detta var ju inte vad mitt inlägg skulle handla om. Det ska ju handla om bilden här nedan, tagit från en av alla de hundratals (ja kanske tusentals) köp- och säljsidorna på Facebook. Jag frågar mig, varför bemödar man sig med att fotografera, annonsera, smsa fram och tillbaka med en eventuell köpare/säljare, lägger tid och bensinpengar på något som detta? Barnkläder, aftonklänningar, hundburar, skridskor, studentlitteratur, ja det är många saker jag har full förståelse för och även själv kan tänka mig att bidra i varucirkulationen, men en nyckelring med en liten plastflaska (som förmodligen läcker, eller heter det läker, jag vet inte).
 
Ja det är väl sant det de säger, allt (och alla) går att köpa/sälja.
 
 
 

Kommentera

Publiceras ej