Man ger och man tar

0kommentarer

En av de stora fördelarna, eller vänta... jag menar nog nackdel... eller kanske det är en fördel i alla fall, med mitt nya jobb är att jag inte kommer att arbeta 2 minuter ifrån en affär som är en av de få i denna stad som säljer mitt favoritgodis. Ja men ni vet ju vad det är!
 
Men så är det också en av de få nackdelar, ja här ska det absolut stå nackdelar, jag för tillfället kan komma på med bytet. Redigt less på det här nu. Varför då? kanske du undrar och det är inte en dum fråga. Varför är jag så less på det jobb jag haft i cirka 42 månader och trivts bra med i ungefär 36 månader?
 
Jag önskar att jag 1, kunde ge ett enkelt svar på det och 2, kunde ge ett ärligt svar på det. Men man har ju trots allt cirka 32 år kvar i yrkeslivet ( i en relativt liten stad) så det vore kanske inte så smart att just nu, i denna sinnesstämning gå all in i ärlighet på varför jag en dag i våras kände att nu räcker det, nu säger jag upp mig.
 
Ändå har den här stunden från det att jag bestämde mig, sa upp mig och nu väntar på att 8 (snart 7) dagar kvar ska vara till ända, varierat i känslor av allt möjligt. Har jag valt rätt, jag vet ju vad jag får osv osv. Ni vet det där om Graduation goggles och då är det faktiskt ganska skönt när det kommer dagar som i fredags. Sådana där dagar som gör att jag vet att jag har gjort helt rätt.
 
Byta jobb, Godis, Peps,

Kommentera

Publiceras ej